Miten maksamattomasta laskusta lähetetään muistutuslasku?
Tämä artikkeli on tarkoitettu OP Kevytyrittäjä (Y-tunnuksellinen) käyttäjille.
Voit lähettää asiakkaallesi muistutuslaskun, jos asiakkaasi ei ole maksanut laskuaan eräpäivään mennessä ja eräpäivästä on kulunut kolme arkipäivää.
Huomioi, että muistutuslaskun voi lähettää, kun kolme arkipäivää on kulunut eräpäivästä. Ole aina ensisijaisesti yhteydessä asiakkaaseen ja tarkista onko lasku maksettu ajallaan.
Voit tehdä muistutuslaskun käyttäjätililläsi seuraavasti:
- Kirjaudu sisään ja vieraile "tapahtumat" -osiossa
- Valitse erääntynyt lasku, jonka kohdalla on valintana "lähetä muistutuslasku"
- Klikkaamalla tätä valintaa lähetät maksumuistutuksen heti asiakkaallesi.
Ole muistutuslaskun lähettämisen jälkeen yhteydessä asiakkaaseen ja neuvo maksamaan se mahdollisimman pian. Kun muistutusmaksu on maksettu, niin alkuperäisen laskun voi jättää huomiotta.
Tarkista myös aina ennen muistutuksen lähettämistä, että laskun vastaanottajatiedot ovat oikeat. Jos huomaat tiedoissa virheen, ota yhteys asiakaspalveluun chatissa.