Asiakas on maksanut laskun, mutta se ei näy tililläni. Mitä teen?

Voit lähettää asiakkaallesi muistutuslaskun kolmen arkipäivän kuluttua eräpäivästä. Muistutuslaskun saat lähetettyä "tapahtumat" -sivulta …

Huomasin lähettämässäni laskussa virheen, mitä teen?

Voit tarkastaa luomasi laskun tilan "Tapahtumat" -osiossa. "Tapahtumat" -osiosta löydät kaikki tekemäsi laskut. Lasku on "Käsittelyssä" …

Miksi laskuni on edelleen käsittelyssä?

Lähetämme laskusi automaattisesti 20 minuutin kuluttua siitä, kun olet luonut laskun. Lasku on 20 minuutin ajan odotustilassa, jonka aikana …

Mitä teen jos asiakas peruu tilauksen?

Lasku on peruttava, jos asiakkaasi peruu tilauksen poikkeustilan vuoksi. Seuraavassa ohjeemme, miten toimia jos asiakkaasi ei ole maksanut …

Miten lähetän verkkolaskun asiakkaalle?

Voit lähettää laskuja verkkolaskuina yritysasiakkaille . Yksityishenkilöille ei ole mahdollista lähettää verkko- tai e-laskuja. Näin …

Miten laskutan matkakulut, hankkimani tuotteen tai palvelun asiakkaaltani?

Yrittäjänä matkakulujen tai työn lisäksi veloitettavien tuotteiden ja palveluiden laskuttamisesta täytyy aina sopia erikseen asiakkaan …

Miten maksamaton lasku laitetaan perintään?

Varsinainen perintä ei sisälly OP Kevytyrittäjä -palveluun. Mikäli asiakkaasi ei maksa laskua, voit lähettää asiakkaallesi muistutuslaskun …

Miten maksamattomasta laskusta lähetetään muistutuslasku?

Voit lähettää asiakkaallesi muistutuslaskun, jos asiakkaasi ei ole maksanut laskuaan eräpäivään mennessä ja eräpäivästä on kulunut kolme …

Miten teen maksun palautuksen asiakkaalle?

Joskus käy niin, että asiakas haluaa perua ostoksensa kaupanteon jälkeen. Tällaisessa tapauksessa lasku tulee perua ja raha palautetaan …

Onko laskutukselle minimisummaa?

Tällä hetkellä laskutukselle ei ole minimisummaa, joten voit tehdä laskun mille summalle tahansa.

Paljonko minun tulee antaa maksuaikaa laskulleni?

Kun laskutat yritystä tai yksityishenkilöä, laskutuksessa on erilaiset pelisäännöt. Laskulle voi valita eräpäivän seuraavilla ehdoilla: …

Voiko palvelussa lähettää laskun, jossa käytetään rakennusalan käännettyä arvonlisäveroa?

Kyllä voi. Sinun tulee pyytää kirjautuneena asiakaspalvelusta kyseisen alv-kannan lisäystä. Voit myös laskua luodessa klikata kohtaa: …

Voinko lähettää laskuja ulkomaille?

Palvelussa ei valitettavasti tällä hetkellä mahdollista laskuttaa ulkomaille. Laskun vastaanottavan yrityksen on oltava suomalainen taho, …

Voinko laskuttaa ilman alv, jos toimialani on siitä vapautettu?

Kyllä. Tietyt toimialat ovat vapautettu alv -velvollisuudesta tai arvonlisävero on siirretty toimeksiantajan maksettavaksi. Sinun ei siis …

Voinko laskuttaa työstä, joka on tehty ennen palveluun liittymistä?

Kyllä. Jos työsuoritus liittyy yrityksesi liiketoimintaan, voit laskuttaa työsi palveluun liityttyäsi.

Voinko pyörittää verkkokauppaa palvelun kautta?

Kyllä. OP Kevytyrittäjänä voit vastaanottaa verkkokauppamaksuja käyttämästäsi verkkokauppa-alustasta suoraan omalle tilillesi. Tämän …

Voinko vastaanottaa käteis- tai korttimaksuja palvelussa?

Voit lisätä käteis- ja korttimaksuja OP Kevytyrittäjä -palvelussa. Tee maksut "Käteistilitykset" -toiminnon avulla. Saat käteistilityksestä …