Mitä teen jos asiakas peruu tilauksen?

Tämä artikkeli on tarkoitettu OP Kevytyrittäjä (Y-tunnuksellinen) käyttäjille.

Lasku on peruttava, jos asiakkaasi peruu tilauksen poikkeustilan vuoksi. Seuraavassa ohjeemme, miten toimia jos asiakkaasi ei ole maksanut vielä laskua ja myös tilanteeseen jossa lasku on maksettu.

Asiakas ei ole vielä maksanut laskua

Voit käydä poistamassa laskun omalla käyttäjätililläsi. Laskusta luodaan asiakkaallesi samalla hyvityslasku, joka kumoaa alkuperäisen laskun.

Laskun peruminen onnistuu seuraavalla tavalla:

  • kirjaudu käyttäjätilillesi ja mene "Tapahtumat" -välilehdelle
  • Valitse lasku jonka haluat perua. Laskun vieressä on "Peru lasku" -näppäin jota pitää klikata
  • Lasku muuttuu hyvityslaskuksi, joka lähetetään asiakkaallesi. Asiakkaasi siis saa tietää, että lasku on peruttu ja maksuvelvoitetta ei ole.
Huom. Laskun perumisen voi kumota 20 minuutin sisällä kun klikkaat peru lasku -nappia. Jos lasku halutaankin perumisen jälkeen säilyttää aktiivisena, niin klikkaa "peru hyvitys" -nappia.

Asiakas on jo maksanut laskun ja rahat pitää palauttaa

Maksetun laskun peruutus ja rahan palautus eroaa maksamattoman laskun perumisesta. Sinun tulee olla yhteydessä asiakaspalveluumme, kun joudut palauttamaan maksuja asiakkaallesi.

Ohjeet maksetun laskun peruutukselle:

  1. Maksa koko laskun summa asiakkaallesi ja sen jälkeen vahvista meille että palautus on tehty.

  2. Ole yhteydessä chat-asiakaspalveluumme. Kun olet vahvistanut meille että raha palautettu, me teemme laskullesi hyvityslaskun. Se kumoaa alun perin lähettämäsi laskun.

  3. Kun hyvityslasku on tehty, alkuperäiseltä laskulta vähennetyt verot siirretään suoraan tilillesi.

Ole siis aina yhteydessä asiakaspalveluumme jos sinun pitää palauttaa asiakkaallesi maksuja.

Avaa chat