Asiakas on maksanut laskun, mutta se ei näy tililläni. Mitä teen?
Tämä artikkeli on tarkoitettu OP Kevytyrittäjä (Y-tunnuksellinen) käyttäjille.
Voit lähettää asiakkaallesi muistutuslaskun kolmen arkipäivän kuluttua eräpäivästä. Muistutuslaskun saat lähetettyä Tapahtumat-sivulta myöhästyneen laskun kohdalta. Tarkista aina ennen muistutuslaskua asiakkaaltasi, onko lasku maksettu.
Asiakas kertoo maksaneensa laskun, mutta en ole saanut tilitystä
Ole heti yhteydessä asiakaspalveluumme jos tilillesi ole saapunut maksua vaikka asiakkaasi on maksanut laskun.
-
Ilman viitenumeroa maksettu lasku saapuu aina asiakasvaratilillemme, mutta se ei yhdisty suoraan laskullesi. Voimme yhdistää maksun laskullesi, kun ilmoitat meille Chatissa laskunumeron ja maksun tiedot.
-
Tilanteesta riippuen saatamme tarvita asiakkaaltasi maksutietoja. Jotta voimme selvittää asian mahdollisimman nopeasti, lähetä meille asiakkaasi antama maksutosite. Verkkopankin maksutapahtumasta ladattavasta kuitista pystymme tarkistamaan tarvittavat tiedot.
Maksu on maksettu oikealla viitteellä eilen, mutta en ole saanut tilitystä
Pankkiviiveen seurauksena maksut muista pankeista tulevat palveluumme pienellä viiveellä. Pankkiviive on yleensä n. 1-2 arkipäivää. Jos asiakkaasi on maksanut laskun OP:n tililtä, maksu tulee näkyviin järjestelmäämme 24h sisällä.
Kun olemme vastaanottaneet asiakkaaltasi maksun, saat siitä välittömän ilmoituksen tekstiviestillä. Tämä tarkoittaa että sinulle kuuluva osuus on myös tilitetty ilmoittamallesi pankkitilille.
Mikäli olet OP:n asiakas, maksun pitäisi näkyä tililläsi 24h sisällä. Muiden pankkien tilisiirroissa pätee sama pankkiviive, joka on yleensä 1-2 arkipäivää.
Ota huomioon, että ilman viitettä tai väärällä viitenumerolla tehdyissä maksuissa on normaalia pidemmät käsittelyajat. Siksi asiakasta kannattaa aina muistuttaa viitteen käytöstä.
Ole yhteydessä asiakaspalveluumme jos tarvitset apua maksun tai muiden OP Kevytyrittäjä -palveluun liittyvien asioiden kanssa. Palvelemme arkisin klo 8-18.